Portofino'dan sonra seyahatimizin son gecesini geçireceğimiz Genova'ya doğru devam ettik yola. Genova, Portofino'dan sadece 42 km uzaklıkta.  Akşam saatlerinde Genova'ya vardık. İlk işimiz otelimizi bulmak oldu, geceyi Hotel Vittoria'da geçireceğiz ( 80 €/oda).

Genova tam anlamıyla bir liman kenti ve her büyük şehirdeki gibi bir kaosa sahip. Gerçeği söylemek gerekirse, Cinque Terre ve Portofino'dan sonra Genova bize pek de eğlenceli ve keyifli gelmedi. Otelimizi bulmak için biraz trafikle boğuştuktan sonra, arabayı çok da güvenli olduğunu düşünmediğimiz bir yere park edip, valizlerimizi otele çıkardık. Otelin yerini ve kendisini fazla sevmediğimizi de söylemeliyim, Rus turist nüfusunun biraz fazla olduğu otelimizin konumu da bize Aksaray'yı hatırlattı. Bu durumu çok fazla sorun yapmadan, yemek için dışarıya çıktık. Niyetimiz aynı zamanda arabayı da gece biraz daha güvenli bir otoparka bırakmak.

Akşam yemeğimizi Porto Antico'da, La bonchina Pizzeria'da yedik, menümüde quattro formaggi pizza (6,70 €), funghi pizza (6,20 €), mista salad (5,00 €), aqua minerala (2,00 €) ve bira (4,00 €) vardı. Yemekten sonra biraz limanda yürüdük. Pisa da gördüğümüz gibi Genova'da da Afrikalı ve Asyalılar yere tezgahlarını kurmuş, sahte çanta ve kıyafetler satıyorlardı. Arabamızı da Porto Antico'da yer alan kapalı otoparka bıraktık ve otele döndük.

Ertesi gün kahvaltıdan sonra, gündüz gözüyle Porto Antico'yu tekrar gezdik. Limanda Cristof Columbus'un gemisini görebilirsiniz, gemi bir film için inşa edilmiş, daha sonra da limanda turistler için yerini almış, çok yüksek olmayan bir ücret karşılığında içini gezebilirsiniz, ancak biz dışarıdan bakmakla yetindik. Limanda yer alan bir diğer ilginç yapı, Biosphera, hayvanlar ve bitkilerden oluşan küçük bir ekosistemi içinde barındırıyor. Sahildeki yürüyüşün ardından, arabamıza atlayıp, şehirde hızlı bir tur daha yaptık ve 17:45'teki uçağımıza yetişmek için Milano'ya doğru yola çıktık.

Yolda, seyahatimize ilk başladığımız gün yaptığımız gibi bir outlet alışveriş merkezine uğradık. Bu seferki outletimiz Serravalle Designer Outlet'ti. Genova - Milano otoyolunda yer alan outletten biraz alışveriş yaptıktan sonra, Milano'ya hiç uğramadan direkt havaalanına gittik. Arabamızı teslim ettiktten sonra check-in ve pasaport kontrolü prosedürlerini tamamladık ve 9 günlük harika bir geziden sonra yurda dönmek üzere uçağımıza bindik..

Her seyahat sonrasında olduğu gibi bu seyahatimizin EN’lerini ve Maliyet detaylarını sonraki sayfalarda bulabilirsiniz.