Yol üzerinde bir de öpüşen bir çifti betimleyen bir heykel yer alıyor. Heykelin hemen yanında yer alan korkuluklarda ise asma kilitler var. Buradan yürüyen aşıklar aşklarının bir sembolü olarak asma kilitleri bu korkuluklara takmışlar. Asma kilitler o kadar çok ki korkulukları görmek neredeyse imkansız.

Köyler arasındaki yürüyüş yollarıdan bahsetmeye başlamışken, her ne kadar biz yürümemiş olsak da diğer güzergahlardan da bahsetmek istiyorum.

Kuzeyden güneye:

Riomaggiore - Manarola :  1 km - 20 dk - Sahil kıyısı boyunca, çok güzel bir manzara eşliğinde oldukça kolay bir rota

Manarola - Corniglia : 1 km - 70 dk - Kısmen daha zor olan bu rota 385 basamaktan oluşan bir merdivenle bitiyor

Corniglia - Vernazza : 4 km - 90 dk - Kuzeye çıktıkça daha da zorlaşmaya başlıyor rotalar

Vernezza - Monterosso : 3 km - 120 dk - En zor, dar ve yokuşlu rota

Biz Manarola'dan Riomaggiore'ye yürüdükten sonra, Riomaggiore'de turladık. Riomaggiore sahilden bakıldığında V harfini andıran bir görüntüye sahip. Sağlı sollu yeşil panjurlu rengarek evlerden oluşan bu köy gerçekten de çok sevimli bir yer.

Sahile çıkan ana caddenin üzerindeki dükkanlardan alışveriş yapabilir, birşeyler yiyebilirsiniz. Denizi karşınıza aldığınızda, sahilde sol taraftaki merdivenleri çıktığınızda tepede bir kafe göreceksiniz, burda bir mola verip soğuk kahvenizi yudumlayabilir, manzaranın keyfini çıkarabilirsiniz.

Riomaggiore'den diğer köylere trenle gitmeyi tercih ettik. Köyler arasında oldukça sık tren seferleri var. Riomaggiore'den en uzaktaki köy olan Monterosso al Mare'ye trenle gittik.  Monterosso'nun diğer köylerin sahip olduğu cazibeye sahip olduğunu söylemek ne yazık ki zor. Burada daha çok turistlere yönelik büyük oteller ve tesisler var. Sahilde yer alan geniş kumsalın Monterosso'nun daha turistik bir köy olarak gelişmesine neden olduğunu düşünüyorum. Biz de sahildeki geniş kumsalda kendimize bir yer bulduk ve denizin keyfini çıkardık.

Monterosso'dan sonra yine trenle Vernazza'ya geçtik. Vernazza da çok şirin Manarola'ya benzeyen bir köy. Rengarek, yeşil panjurlu evler ve küçük bir liman.. Vernezza'yı diğer köylerden ayırın bir diğer özelliği sahilde yer alan Santa Margherita di Antiochia kilisesi ve saat kulesi. Manarola'ya göre biraz daha büyük bir koya sahip olan Vernazza sahilinde küçük bir de kumsal var. Sahildeki meydanda rengarek şemsiyelerin altında yer bulmak neredeyse imkansız. Vernezza'da dondurmamızı yedikten sonra, denizin keyfini bir de burada çıkardık ve bir sonraki köy olan Corniglia'ya gitmek üzere trene atladık.

Corniglia, diğer köylerden farklı olarak deniz seviyesinden oldukça yüksekte yer alıyor. Tren istasyonu da köyden tam 385 basamak aşağıda yer alıyor. Trenden indikten sonra zigzag şeklinde yukarıya çıkan yaklaşık 380 basamağı tırmanmanız gerekiyor. Merdivenler boyunca ara ara banklar var neyse ki, bizim gibi yorulanlar, dinlenirken aynı zamanda manzaranın tadını çıkarabilirler. Basamaklar bitip de köye vardığımızda Corniglia'nın diğer köylerle kıyaslandığında o kadar da özel olmadığını izlenimini edindik. Kısa bir yürüyüş zaten köyün tamamını dolaşmaya yetiyor. Yine aynı merdivenlerden aşağıya indik ve trenle geceyi geçireceğimiz Manarola'ya geçtik.

İkinci gecemizde yemeğimizi Manarola'da Trattoria il Porticciolo'da yedik. Zengin deniz mahsulleri ağırlıklı menümüze toplamda 56 EUR ödedik, keyifli bir akşam yemeğinden sonra pansiyonumuza döndük.

Bence bu küçük köylerden oluşan Cinque Terre, insanoğlunun doğayla inatlaştığı ve inadına bu coğrafyaya nasıl yerleştiğini gösteriyor, bir inatlaşma var var olmasına ama doğaya olan saygı da yitirilmemiş ne mutlu ki.. Küçük koylar, birbirinin üzerine yığılmış gibi görünen rengarek, yeşil panjurlu evler, küçük balkonlar, balkonlarda rengarek çiçekler, çamaşırlar, kimi evlerin boyaları solmuş, dökülmüş bile kısmen ve tabii ki muhteşem manzaralar... işte Cinque Terre böyle bir yer, biraz büyülü biraz da masalsı, insanı keyiflendiren ve yüzünde tebessüme neden olan..

Ertesi gün seyahatimizin sekizinci gününe gelmiştik bile, valizlerimizi topladıktan sonra, Vernezza, Riomaggiore ve Manarola'da son kez dolaşıp, souvenir alışverişlerimizi tamamladık ve Cinque Cento'muza atlayıp kuzeye doğru tekrar yola koyulduk.. Hedefimiz, ilk önce Portofino ve daha sonra geceyi geçireceğimiz Genova...