İstanbul, Milano, Parma, Modena, Floransa

8 ağustos cumartesi sabahı 08:05 uçağı ile Atatürk Havalimanı’ndan havalandık, İtalya saatiyle 10:30 civarında Milano’ya indik. Valizlerimizi aldıktan sonra daha önce yapmış olduğumuz rezervasyonla tüm seyahat boyunca bizimle gezecek olan arabamızı teslim almak için AVIS ofisine uğradık. Formları doldurduk, evrak işlerini bitirdik, rezervasyon sırasında en ekonomik sınıf arabayı seçmiştik, bu nedenle aslında bize ne marka ve model bir araç vereceklerini bilmiyorduk. Bizimle ilgilenen görevli iki seçenek sundu bize Ford Ka ya da Fiat Cinquecento.

Ford Ka’yı biliyoruz ama Fiat Cinquecento da neydi diye birbirimize baktık eşimle, ben yarım yamalak İtalyanca’m ile cinquecento’nun 500 olduğunu farkettim, hadi dedik bilmediğimiz modeli seçelim ve Fiat 500 istediğimizi söyledik görevliye. AVIS ofisinden ayrılmadan önce tabii ki görevliden bir de İtalya haritası rica ettik. Arabanın anahtarını aldık, park yerini öğrendik, havaalanının içinde kısa bir yürüyüşten sonra kiralık araçların park yerine ulaştık. Herşey o kadar profesyonel ki.. Avis ofisinden araç park yerlerine nasıl gidilir haritası bile var. Kıpkırmızı şirin arabamız bizi bekliyordu :) Gördüğümüz anda sevdik cinquecento’yu Arabaya yerleştik, haritamızı açtık ve İtalya maceramıza başladık..

Malpensa Havalimanı’ndan saat 11:00 civarı yola çıktık, güzergahımız A1 otoyolunu takip ederek Piacenza, Parma, Modena ve Bologna’dan geçerek Floransa’ya ulaşmaktı.

Dönüş günümüzde vaktimiz kalırsa Milano’yu gezmeyi planlamıştık, bu nedenle Milano’ya hiç uğramadan otoyoldan devam ettik. İtalya’da otoyollarda Autogrill isminde zincir benzin istasyonları ve mağazalar var. Yolda bunlardan birine uğradık ve ihtiyaç molası verdik. Yeri gelmişken Autogrill’deki fiyatlar konusunda da kısa bir bilgilendirme yapayım: Su ( 75 cl 1,70 €), Sakız (1,60 €), Cafe Zero (2,50 €)

Tsc1_2

İlk durağımız Parma’ya saat 13:30 civarında ulaştık. Malpensa Havalimanı – Parma arası yaklaşık 180 km. Parma’da arabamızı nehir (Torrente Parma) kenarındaki yola park ettik. Nehir diyorum ancak nehrin çoktan kuruduğunu da söylemek gerek. Kısa bir yürüyüşle “Piazza della Pace” meydanına vardık, meydanı dolaştık, Via Giuseppe Garibaldi’de yer alan küçük bir Pizzeria’da 2 dilim pizza ve içecek birşeyler alıp meydandaki çimlerde oturarak atıştırdık.

Pizzeria’lar hızlıca atıştırmak isteyenler ve öğle yemeğine fazla para harcamak istemeyenler için ideal alternatifler. Türkiye’deki döner büfeleri gibi, hızlıca pizzanızı seçip, dilim elinizde yola devam edebiliyorsunuz. Parma’da Napoliten Pizza’nın dilimi 2 €, Cola 1,50 €.

“Piazza della Pace” den sonra, “Piazza Duomo”ya devam ettik, rehber kitabımız bize, Parma’daki Duomo’nun kuzey İtalya’daki en büyük katedrallerinden biri olduğunu söylüyor. Bu meydanda ayrıca Duomo’nun yanında Vaftizhane’yi Çan Kulesi’ni de gördük. Daha sonra gezeceğimiz şehirlerde de katedrallerin yanında vaftizhane ve çan kulesini gördükçe bu üçlüye daha çok alışıyoruz.

“Piazza Duomo”da birkaç resimden sonra, çok fazla oyalanmadan, arabamıza döndük, şehri bir de arabayla turladık, Floransa’ya doğru yolumuza devam etmeye hazırız. Parma hakkında daha detaylı bilgiye ihtiyacınız varsa, buradan ulaşabilirsiniz.

Tsc1_3Parma’dan sonraki durağımız ise “Modena”. Modena, ünlü İtalyan otomobilleri Ferrari ve Maserati’nin üretildiği şehir ve ayrıca Pavarotti’nin doğum yeri. Floransa’ya yolumuz uzun olduğu için, Modena’da arabayla hızlı bir şehir turu yapıyoruz. Şehrin 20 km güneyinde yer alan Ferrari fabrikasının “Museo Galleria Ferrari” ismiyle müzeye dönüştüğünü yine kitabımızdan öğreniyoruz ancak, müze ziyaretini bir başka İtalya seyahatimize bırakıyoruz. Ferrari meraklıları buradan detaylı bilgi alabilir.

Modena’dan sonra Bologna üzerinden Floransa’ya doğru otoyoldan yola devam ettik. Floransa’dan önce yolda uğramayı planladığımız bir yer daha var: “Barberino Designer Outlet”. Designer Outlet’ler bu seyahatimiz boyunca merak ettiğimiz ve görmek istediğimiz yerlerdendi. Saat 17:00 civarında Barberino Designer Outlet’te vardık.

Floransa’ya 30 km uzaklıkta, Bologna – Floransa A1 otoyolunun, Barberino di Mugello çıkışında yer alan Designer Outlet, bir alışveriş merkezinden oldukça farklı. Öncelikle, açık havada, sokakta alışveriş yapar gibi tasarlanmış, bir ya da iki katlı dükkanların yan yana yer aldığı, meydanların da bulunduğu bir alışveriş semti havasında. Açık hava olması ve sokak konsepti ile tasarlanması İzmir’deki Forum Bornova’yı çağrıştırıyor bize.

Tsc1_4Barberino Designer Outlet’e gelinceye kadar gezdiğimiz Parma ve Modena’da sokaklarda o kadar az insan vardı ki, insanlar nerede diye sormuştuk birbirimize, oysa, Designer Outlet’te hem otoparkın kalabalığı hem de sokakların yoğunluğu insanların alışverişte olduğu cevabını verdirdi bize. Birçok ünlü markanın dükkanlarını yanyana bulabileceğiniz designer outlet’te biz alışveriş yapmadık, etrafımızı tanıma ve anlama merakıyla hızlıca gezindik sadece. Bu tarz şehir dışında yer alana alışveriş merkezlerine turistleri de çekebilmek için Floransa’dan günübirlik turlar olduğunu da daha sonra öğrendik. Alışverişe meraklıysanız ve henüz Türkiye’de olmayan Designer Outlet’leri merak ediyorsanız “Barberino Designer Outlet”in internet sitesini ziyaret ederek daha fazla bilgi alabilirsiniz.

Barberino Designer Outlet’ten sonra, varış hedefimiz olan “Floransa”ya doğru devam ettik, otelimizi bulmak için şehirde biraz turladık, saat: 19:00 civarında ilk iki gecemizi geçireceğimiz Hotel Panorama’ya vardık.